Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Okul Öncesinde Değerler Eğitimi | OKL2071 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı değerler eğitimiyle ilgili temel kavram, kuram ve sorunları incelemek ve öğretmen adaylarının okulöncesi dönem eğitimi ve gelişiminde değerler eğitimine yönelik farkındalığını artırmaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Temel evrensel değerlerin belirlenmesi ve tanımlanması,temel evrensel değerler eğitimi, ahlak gelişimi, kişilik gelişimi, okul öncesi dönemde evrensel değerler eğitimi, temel evrensel değerler eğitiminde eğitimcilerin rolleri, ebeveynler ve evrensel değerler, dünyada uygulanan değerler-kişilik -karakter eğitimi programları |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler temel evrensel değerleri belirler ve tanımlar.
- Öğrenciler ahlak ve kişilik gelişimini bilir ve etkinliklere entegre eder.
- Öğrenciler okul öncesi eğitimde temel evrensel değerlerin ve eğitiminin önemini bilir
- Öğrenciler okul öncesi çocuğu için evrensel değerler eğitimine yönelik evde, ve okulda uygulanmak üzere etkinlikler geliştirir.
- Öğrenciler ailelerin okul öncesi çocukluk döneminde temel evrensel değerlerin gelişimindeki önemini bilir ve ailelerin farkındalıklarını artırmak için etkinlikler düzenler.
- Öğrenciler evrensel değerler ile kültürel faktörleri entegre eder.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin, kaynakların, ve değerlendirme sisteminin tanıtımı | Kaynaklar |
2 | Temel evrensel değerler nelerdir ve okul öncesi dönemde hangi değerler öğretilmelidir? | Kaynaklar |
3 | Temel evrensel değerler ve ahlak gelişimi | Kaynaklar |
4 | Temel evrensel değerler ve kişilik ve karakter gelişimi | Kaynaklar |
5 | Ara sınav | sınav |
6 | Dünyada uygulanan değerler-kişilik -karakter eğitimi programları | Kaynaklar |
7 | Evrensel değerler eğitimi programlarında kullanılan yöntemler | Kaynaklar |
8 | Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı | |
9 | Değer Eğitiminde Kullanılan Ölçme- Değerlendirme Etkinlikleri | Kaynaklar |
10 | Ara sınav | sınav |
11 | Temel evrensel değerler eğitiminde eğitimcilerin rolleri | Kaynaklar |
12 | Temel evrensel değerler eğitiminde ebeveynlerin rolleri | Kaynaklar |
13 | Temel evrensel değerler eğitiminde etkinlik düzenleme | Kaynaklar |
14 | Kültürel değerler ve okul öncesi döneme entegrasyonu | Kaynaklar |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 5 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 25 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|