Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Okul Öncesi Dönemde Farklı Eğitim ModelleriOKL416126200
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimOkulöncesi Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıDünya’da ve okul öncesi eğitimin temel ilkeleri ve program modellerinin incelenmesi ve milli programla karşılaştırmalar yapmak Analyze the early childhood program models across the world and compare those with the ones in Turkey
Dersin İçeriğiOkul Öncesi eğitim programının temel esasları; okul Öncesi eğitime temel olan kuramlar ve kuramcıların kısaca gözden geçirilmesi; yaygın okul öncesi eğitim programlarının kısaca gözden geçirilmesi: High Scope, Montessori, Bank Street, High Scope,Montessori, Bank Street, Reggio Emilia, Waldorf, Head Start; Avrupa, Uzak Doğu, Asya ve Amerika ülkelerinde okul öncesi eğitim programları ve özellikleri, Türkiye’de okul öncesi eğitim
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Başal, Handan Asude (Ed). (2010) Okul Öncesi Eğitimde UYgulanan Farklı Modeller, Dora Yayınları, Bursa
  • MEB okul öncesi eğitim programı
  • MEB ve SHCEK okul öncesi eğitim yönetmelikleri
  • Topbaş, Eriman. (2004). Montessori yöntemi ile çocuk eğitimi.tgek Ağaç Yayınevi.
  • Haktanır, Gelengül. (2010). Zihnin Araçları: Erken çocukluk eğitiminde Vygotsky yaklaşımı. Anı Yayıncılık
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim programlarını ve eğitim kurumlarının özelliklerini açıklar
  2. Öğrenciler farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim programlarını ve eğitim kurumlarının özelliklerini karşılaştırır
  3. Öğrenciler Türkiye’de uygulanan modelleri ve kurumların özelliklerini diğer ülkelerdeki modellerin ve kurumların özellikleriyle karşılaştırır
  4. Öğrenciler dünyadaki farklı okul öncesi eğitim modellerini kullanılarak küçük çaplı bir program dizayn ederler

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Ders içeriğinin, kaynakların, ve değerlendirme sisteminin tanıtımıKaynaklar
2Okul Öncesi eğitime temel olan kuramlar ve kuramcıların gözden geçirme: Piaget, Vygotsky, Froebel, Gardner, DeweyKaynaklar
3Yaygın okul öncesi eğitim programlarını kısaca gözden geçirme: Davranışçı Yaklaşım, Tema-odaklı Yaklaşım, Gelişime Uygun Uygulama, High Scope, Montessori, Bank Street, Reggio Emilia, Waldorf, Head StartKaynaklar
4Avrupa ülkelerinde okul öncesi eğitimKaynaklar
5Avrupa ülkelerinde okul öncesi eğitimKaynaklar
6Uzak doğu ve Asya ülkelerinde okul öncesi eğitimKaynaklar
7Uzak doğu ve Asya ülkelerinde okul öncesi eğitimKaynaklar
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Kuzey Amerika ülkelerinde okul öncesi eğitimKaynaklar
10Ara sınavsınav
11Güney Amerika ülkelerinde okul öncesi eğitimKaynaklar
12Türkiye’de okul öncesi eğitim modeller Kaynaklar
13Ara sınav 2Sınav
14Proje sunumlarıKaynaklar
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev120
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar240
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati162
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması812
Derse Özgü Staj
Ödev120
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)210
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok