Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Matematik Tarihi MTM361136300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin Diliİngilizce, Türkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Matematik Mühendisliği Lisans Programı (İngilizce)
Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimMatematik Mühendisliği Bölümü
Dersin KoordinatörüFatih Taşçı
Dersi Veren(ler)Fatih Taşçı
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıKısaca Matematik Tarihinin Tanıtımı, Matematik Tarihinde kullanılan yöntem, materyal ve müfredatlar. günümüz müfredat ve eğitimi ile karşılaştırılması
Dersin İçeriğiMatematik Tarihi, Matematik Tarihinde kullanılan yöntem, materyal ve müfredatlar, günümüz müfredat ve eğitimi ile karşılaştırılması
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Bilimin Uyanışı , B.L.Van Der Waerden ( Çeviren : Prof.Dr.Orhan Şerafettin İçen )
  • Matematik Ve Tarihi , Prof.Yavuz Aksoy.
  • Osmanlı Medreselerinde İlim ,Cevat İzgi
  • Osmanlı Matematik Literatürü Tarihi, Prof.Dr.Ekmeleddin İhsanoğlu ,Prof.Dr.Ramazan Şeşen,Dr.Cevat İzgi
  • Ders Notları, Associated Prof.Dr.Ahmet Ş.ÖZDEMİR
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. İlk medeniyetlerde matematiğin gelişim sürecini öğrenirler.
  2. Eski andaolu medeniyetlerinde matematik ve kullanılan yöntemler öğrenirler.
  3. Öğrenci ortaçağda Türk-İslam bilim adamları ve matematikçileri hakkında bilgi edinir.
  4. Güncel ve geçmiş dönemlerdeki öğretim yöntemleri ve müfredatları karşılaştırma yeteneği edinir.
  5. Matematik tarihinin, önemini ve değerini anlarlar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1İlk Uygarlıklarda Matematik 1-1,2-1,5-1,6-1
2Uygarlıklar Öncesinde Matematik 1-2,2-2,5-2,6-2
3Eski anadolu uygarlıklarında matematik ve Yöntemler 1-3,2-3,5-3,6-3
4Orta Çağda Türk - İslam Bilim Adamları Ve Matematikçileri 1-4,2-4,5-4,6-4
5Doğuda Cebirin Kurucusu : El - Harizmi ve Kulandığı yöntemler 1-5,2-5,5-5,6-4
6Osmanlı Medreselerinde Aritmetik Ve Cebir Eğitimi 3-1,4-1,5-6,6-5
7Osmanlı Medrese Müntesipleri Ve Geometri Dalları 3-2,4-2,6-6
8Son devirde Osmanlı Müfredat Programı 3-3,4-3,6-7
9Vize
10Osmanlı Medreselerinde Okutulan Aritmetik Ve Cebir Kitapları 3-4,4-4,6-8
11Osmanlı Alimlerinin Otobiyografilerine Ve İcazetnamelerine Göre Osmanlı Medreseleri Müfredat Programı 3-5,4-5,6-9
12Osmanlı Medreselerinde Riyazi İlimler3-6,4-6,6-9
13İshak B. Hasan Et-Tokadi’nin Nazmu’l-Ulum’una Göre;Osmanlı Medreseleri Müfredat Programı 3-7,4-7,6-10
14İncelenen Matematikçi ve müfredatların günümüz ile karşılaştırılması 3-8,4-8,5-8,6-10
15Öğrenci Ödevlerinin Sunumları değerlendirmeler ve yorum
16Final Sınavı

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev510
Sunum/Jüri
Projeler110
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar120
Final160
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati143
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması210
Sınıf Dışı Ders Çalışması142
Derse Özgü Staj
Ödev510
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler115
Sunum / Seminer115
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)13
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)14
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok