Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Müzik Tarihi Barok MTP115224200
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Müzik Toplulukları Lisans Programı
Zorunlu @ Ses Sanatları Tasarımı Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimMüzik ve Sahne Sanatları Bölümü
Dersin Koordinatörüİdil Özcan
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıMüziğin gelişim sürecini, genel siyasal tarih ve sanat tarihine paralel olarak aktarmak.
Dersin İçeriğiFakültemizin interdisipliner yapısına uygun olarak, çeşitli müzik türlerinin tarihi gelişimlerinin incelenmesi.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Hoppin, Richard H., “Medieval Music “ Norton, ISBN 0-393-09090-6
  • Atlas, Allan W., “Renaissance Music” ,Norton, ISBN 0-393-97169-4
  • Ders Notları.
  • Randel, Don Michael (ed.), “The New Harvard Dictionary of Music” Belknap Harvard, ISBN 0-674-61525-5
  • Randel, Don Michael (ed.), “The New Harvard Dictionary of Music” Belknap Harvard, ISBN 0-674-61525-5
  • Grout,D.Jay_ Palisca,Claude, “ A History of Western Music” , Norton, ISBN 0-393-97527-4
  • Machlis, Joseph, “ The Enjoyment of Music” , Norton, ISBN 0-393-95297-5
  • Sadie, Stanley (ed.), “The New Grove Dictionary of Opera” (4 cilt), OxfordUniversity Press, ISBN-10:1561592285
  • Harewood,Earl_Peattie,Anthony (ed.), “The New Kobbe's Opera Book”, Putnam Pub, ISBN-10:0399143322
  • Altar, Cevat Memduh, “Opera Tarihi “ (4 cilt),Pan, ISBN 975-843-418-7,
  • Aktüze, İrkin, “Ansiklopedik Müzik Sözlüğü”, Pan, ISBN 975-8434-39-X
  • The New Grove Dictionary of Music and Musicians, The Norton Anthology of Western Music, Gerald Abraham, The Concise Oxford History of Music, Ahmet Say – Müzik Tarihi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, İlhan Mimaroğlu – Müzik Tarihi, Varlık Yayınları, Evin İlyasoğlu – Zaman İçinde Müzik, Yapı Kredi Yayınları.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler çeşitli müzik türlerinin tarihçelerini ve süreçlerini yakından tanıyacaklardır
  2. Değişik müzik türlerinin birbirleri ile etkileşimini belirleyebileceklerdir
  3. Farklı dönemlere ait çalgı bilgisi edinebileceklerdir.
  4. Öğrenilen bestecilere ait kısa eser analizi yapabileceklerdir.
  5. Repertuar dinleme ve tanıyabilme becerisini kazanabileceklerdir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1XVI. Yüzyılın başlarında müziğin genel durumu NA
2İtalyan madrigallerinin gelişimi NA
3Operanın doğuşu NA
41600’lerin başında müzikteki yeniliklerNA
5Claudio MonteverdiNA
6Avrupa’nın farklı ülkelerinde operaNA
7XVII. yüzyılda çalgı müziğiNA
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Napoli OkuluNA
10Solo Konçerto formu ve Antonio Vivaldi NA
11Avrupa’nın farklı ülkelerinde çalgı müziği -INA
12Avrupa’nın farklı ülkelerinde çalgı müziği -IINA
131730’lara dek opera ve Händel’in yaşamı ve XVIII. yüzyılın ilk yarısında Avrupa’da besteciNA
14Bach’ın yaşamı ve sosyal çevresiNA
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev220
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar140
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması134
Derse Özgü Staj
Ödev210
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok