Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
İnteraktif Programlamaya GirişILT370134300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ İletişim ve Tasarımı Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik Birimİletişim ve Tasarımı Bölümü
Dersin KoordinatörüUmut Burcu TASA YURTSEVER
Dersi Veren(ler)Misafir Öğretim Elemanı
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu derste tasarım öğrencilerinin, etkileşim tasarımı ve multimedya öğelerinin yaratım ve kontrolünün programlamayla gerçeklenmesi konusunda belirli bir yetkinliğe kavuşması hedeflenmektedir. Bu doğrultuda öğrencilere temel multimedya kavramları ve bilgisayarla etkileşim elemanları hakkında teorik bilgi verilmektedir.
Dersin İçeriğiFlashta scriptin yeri ve imkanları/ Movieclipler ve özellikleri/ Hiyerarşik yapı/ Nesne yapısı./Actionscriptte etkileşim/Moviecliplerle klavye ve fare ile etkileşim./Trace fonksiyonu/Etkileşim uygulamaları/Actionscriptte if kullanımı. /Metin alani/ Dinamik, input, statik/Temel Newton fiziği ve trigonometri/ Fare hareketleri/Drag & Drop/Movieclip import /Movieclip duplicate/Eval fonksiyonu/Video import ve manipülasyon/ Ses import ve manipülasyon/ Metin dosyasindan veri alimi/Form componentleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Beginning Actionscript 2.0, Nathan Derksen ve Jeff Berg, Wiley Publishing Inc, Indiana ABD, 2006.
  • Flash 8 ActionScript Bible, Joey Lott ve Robert Reinhardt, Wiley Publishing Inc., Indiana ABD, 2006.
  • Physics for Game Developers, David M. Bourg, O’Reilly Publishing,, Kaliforniya ABD, 2002.
  • Macromedia Flash 8 Actionscript, Jobe Makar ve Danny Patterson, Macromedia, Kaliforniya ABD, 2006. Essential Actionscript 2.0, Colin Moock, O’Reilly Publishing Inc., Kaliforniya ABD, 2004.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Programlama kullanarak etkin multimedya tasarımlarını gerçekleştirmeye ilişkin teorik bilgi sahibi olur.
  2. Bilgisayarın etkleşimli bileşenleri hakkında bilgi sahibi olur.
  3. Etkileşimli ortam tasarımı ve kontrolü için gerekli progrlamlama tekniklerini öğrenir.
  4. İlgili kaynakları değerlendirebilir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Ders tanıtımıNA
2Flashta scriptin yeri ve imkanlarıNA
3Actionscript’e giriş. Movieclipler ve özellikleri. Hiyerarşik yapı. Nesne yapısı.NA
4Actionscriptte etkileşim. Moviecliplerle klavye ve fare ile etkileşim. Trace fonksiyonu.NA
5Etkileşim uygulamaları. Actionscriptte if kullanımı.NA
6UygulamaNA
7Uygulama IINA
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Temel Newton fiziği ve trigonometriNA
10Fare hareketleri. Drag & DropNA
11Movieclip import .Movieclip duplicate .Eval fonksiyonu.NA
12Video import ve manipülasyon. Ses import ve manipülasyon.NA
13Metin dosyasindan veri alimi, Form bileşenleriNA
14Ara Sınav 2NA
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev220
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar240
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması133
Derse Özgü Staj
Ödev210
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)26
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)16
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok