Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Eğitim Örgütlerinde Önleyici Rehberlik ve Yönetimde Koruyucu EtmenlerEGT520737.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Yönetimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim)
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin KoordinatörüAydın Balyer
Dersi Veren(ler)Emre Er
Asistan(lar)ıİrem Demir Arıcı, Zehra YALÇIN
Dersin AmacıDersin amacı; eğitim örgütlerinde önleyici rehberlik, riskli öğrenci davranışları ile yönetimde koruyucu etmenlerle ilgili bilgi ve beceri kazanmaktır.
Dersin İçeriği1. Çağdaş Eğitim Süreci ve Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık (RPD) Hizmetleri 2. Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık (RPD) Kavramlarının Tanımı ve Temel İlkeleri 3. Gelişimsel RPD Yaklaşımı 4. Önleyici Rehberlik Kavramı ve Yaklaşımı 5. Riskli Ve Zararlı Öğrenci Davranışları A. Saldırganlık, Şiddet, Zorbalık Ve Önleme B. İntihar Ve Önleme C. Uyuşturucu Kullanımı Ve Önleme D. Ergen Hamileliği Ve Önleme 6. Yönetimde Koruyucu Etmenler A. Benlik saygısı B. Stresle Başa Çıkma Becerileri C. İletişim Becerileri D. Problem Çözme Becerileri E. Karar Verme Becerileri Ve Önleme F. Öfke Denetimi Ve Önleme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Serdar, Erkan ve Kaya, Alim (Ed). (2009). Deneysel Olarak Sınanmış Grupla Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programları I. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Serdar, Erkan ve Kaya, Alim (Ed).(2009). Deneysel Olarak Sınanmış Grupla Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programları II. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Serdar, Erkan ve Kaya, Alim (Ed). (2009). Deneysel Olarak Sınanmış Grupla Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programları III. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Yüksel-Şahin, Fulya (2010). “İletişim Becerilerine Genel Bir Bakış”, Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim. (Ed: Alim Kaya). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Hotaman, Davut ve Yüksel-Şahin, Fulya. (2009). “Okulun Ögelerine ve Bazı Değişkenlere Göre İlköğretim Öğrencilerinin Saldırganlık Düzeylerinin İncelenmesi”. E-Journal of New World Sciences Academy (NWSA). 4 (3), 833-858.
  • Yeşilyaprak, Binnur. (2001). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. Ankara: Nobel Yayın
  • Can, Gürhan.(Ed).(2004). Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri Ankara: Pegem Yayıncılık
  • Akboy, Rengin ve İkiz, Ebru (2007). Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Çağdaş Bir Anlayış. Ankara: Nobel Yayın
  • Yüksel-Şahin, F. (2015). Psikolojik Danışmanlar İçin El Kitabı. Ankara: Nobel Yayın.
  • Korkut, F. (2007). Okul Temelli Önleyici Rehberlik Ve Psikolojik Danışma. Ankara: Anı Yayıncılık
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler iletişim becerileri, karar verme becerileri, öfke denetimi vb. konularda bilgi ve beceri kazanır.
  2. Öğrenciler okullarda ortaya çıkabilecek riskli ve zararlı öğrenci davranışları bilir
  3. Öğrenciler yönetimde koruyucu etmenler konularında bilgi ve beceri kazanırlar.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Çağdaş Eğitim Süreci Ve Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık (RPD) Hizmetleriİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
2Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık (RPD) Kavramlarının Tanımı ve Temel İlkeleriİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
3Gelişimsel RPD Yaklaşımıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
4Önleyici Rehberlik Kavramı ve Yaklaşımıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
5Riskli Ve Zararlı Öğrenci Davranışlarıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
6Saldırganlık, Şiddet, Zorbalık Ve Önleme, İntihar Ve Önleme İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
7Uyuşturucu Kullanımı Ve Önlemeİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Ergen Hamileliği Ve Önlemeİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
10Eğitim Yönetiminde Koruyucu Etmenlerİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
11Benlik Saygısıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
12Stresle Başa Çıkma Becerileri İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
13İletişim Becerileri İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
14Problem Çözme Becerileri İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev130
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması167
Derse Özgü Staj
Ödev120
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok