Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Klasik Kemençe 2MTP107235220
ÖnkoşullarMTP1071 - Klasik Kemençe 1
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Müzik Toplulukları Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimMüzik ve Sahne Sanatları Bölümü
Dersin KoordinatörüAslıhan Eruzun Özel
Dersi Veren(ler)Aslıhan Eruzun Özel
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıTemel makam 4’lü ve 5’lilerini legato tekniği kullanarak, tüm tellerde II. Pozisyonda çalabilecektir.
Dersin İçeriğiLegato / Tüm tellerde II. Pozisyon / Vibrato / Glissando / Rast makamında şarkı ve peşrev formlarında eser çalışması
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Eruzun, Özel, Aslıhan “Üç Telli Klasik Kemençe Eğitimine İlişkin Bir Yöntem, Haziran 2006 (Sanatta Yeterlik Tezi)
  • Özgen, Yrd. Doç. İhsan , Klasik Kemençede İcra Teknikleri / Esen, Hasan, “Kemençe Metodu” Eyüp Musiki Cemiyeti Yayınları, İstanbul, 2007 / Torun, M. ‘Ud Metodu – Gelenekten Geleceğe’ Çağlar Yayınları, İstanbul, 1996.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenci, Temel makam 4’lü ve 5’lilerini değerlendirebilir.
  2. Temel makam 4’lü ve 5’lilerini enstrümanıyla seslendirebilir.
  3. Tüm tellere I. ve II. Pozisyonları uygulayabilir.
  4. Ornemantasyon tekniklerini kullanabilir.
  5. Temel yay tekniği kullanabilir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1I.Dönemde öğrenilen konuların tekrarıNA
2Legato tekniği ile ilgili egzersiz ve etütler.Konu ile ilgili egzersiz ve etütler
3Küçük değerlerde yay hareketleri, Legato tekniği ile ilgili egzersiz ve etütler.Konu ile ilgili egzersiz ve etütler
4Tüm tellerde II. Pozisyon, I. ve II. Pozisyon çalışmaları, temel 4’lü ve 5’lilerin II. Pozisyona uyarlanması ve transpozeleri ile ilgili egzersiz ve etütler.Konu ile ilgili egzersiz ve etütler
5Tüm tellerde II. Pozisyon, I. ve II. Pozisyon çalışmaları, temel 4’lü ve 5’lilerin II. Pozisyona uyarlanması ve transpozisyonları ile ilgili egzersiz ve etütler, 7. Haftanın ödevi: öğrenilen konuları içeren en az 6 tane olmak üzere egzersiz yazılması ve seslendirilmesi.Konu ile ilgili egzersiz ve etütler, ödev hazırlığı
6Temel 4’lü ve 5’lilere ait dizilerin tüm tellerde I. ve II. Pozisyon uygulamalarıyla çalışılması, dizilerin transpozisyonları, Eser çalışması: Rast Şarkı – Hamamizade İsmail Dede Efendi “Yine bir gül-nihal”.Konu ile ilgili egzersiz ve etütler, ödev hazırlığı, eser çalışması
7Ödev kontrolü ve ödevlerin dinlenilmesi, Temel 4’lü ve 5’lilere ait dizilerin transpozisyonları, Eser çalışması: Rast Şarkı – Hamamizade İsmail Dede Efendi “Yine bir gül-nihal”.Konu ile ilgili egzersiz ve etütler, ödev hazırlığı, eser çalışması, vizeye hazırlık
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Süsleme çalışması: Vibrato, Eser çalışması: Rast Şarkı – Basmacı Abdi Efendi “Sevdim yine bir nev-civan”.NA
10Süsleme çalışması: Vibrato, Eser çalışması: Rast Kâr-ı Muhteşem – Abdülkadir Merâgî “Amed nesimi subh-u dem”, Rast Şarkı – Basmacı Abdi Efendi “Sevdim yine bir nev-civan”, Rast Şarkı – Hamamizade İsmail Dede Efendi “Yine bir gül-nihal”.Süsleme ve eser çalışması
11Süsleme çalışması: Vibrato, Eser çalışması: Rast Kâr-ı Muhteşem – Abdülkadir Merâgî “Amed nesimi subh-u dem”, Rast Şarkı – Basmacı Abdi Efendi “Sevdim yine bir nev-civan”, Rast Şarkı – Hamamizade İsmail Dede Efendi “Yine bir gül-nihal”, ilgili eserler için yazılmış etüt ve egzersizler. 13. Haftanın ödevi: çalışılmakta olan eserlerle ilgili en az 6 adet egzersiz yazılması.Konu ile ilgili egzersiz ve etütlerin çalışılması, süsleme ve eser çalışması, ödev hazırlığı
12Ara Sınav 2 / Süsleme çalışması: Glissando, Eser çalışması: Rast Kâr-ı Muhteşem – Abdülkadir Merâgî “Amed nesimi subh-u dem”, Rast Peşrevi – Refik Fersan.Konu ile ilgili egzersiz ve etütlerin çalışılması, süsleme ve eser çalışması, ödev hazırlığı
13Ödev kontrolü ve ödevlerin dinlenilmesi, Süsleme çalışması: Glissando, Eser çalışması: Rast Kâr-ı Muhteşem – Abdülkadir Merâgî “Amed nesimi subh-u dem”, Rast Peşrevi – Refik Fersan.Konu ile ilgili egzersiz ve etütlerin çalışılması, süsleme ve eser çalışması.
14Eser çalışması: Rast Peşrevi – Refik Fersan.Süsleme ve eser çalışması.
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev230
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar230
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama132
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması135
Derse Özgü Staj
Ödev24
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)25
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok