Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Doktora TeziEGT6000030010
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı
Zorunlu @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Yönetimi Doktora Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)Aydın Balyer, Bülent ALCI, Erkan TABANCALI, Davut HOTAMAN, Mehmet Gürol, Mithat KORUMAZ, Hülya Yürekli, Emre Er, Vefa Taşdelen, Nadir Çeliköz, Banu Yücel Toy, Yavuz Erişen, Bünyamin Bavlı
Asistan(lar)ıİrem Demir Arıcı, Büşra Tombak İlhan, Zehra YALÇIN, Esra Kerimoğlu
Dersin AmacıTez çalışmasına başlayan öğrencinin tezi ile ilgili konulara hakim olmasını, tezini yürütmesini ve sonuçlandırmasını sağlamak.
Dersin İçeriğiÖğrencinin danışmanı gözetiminde tez çalışmasını gerçekleştirdiği bir süreçtir. Standart olarak programlanmış teorik ya da uygulama ders saati yoktur. Tez konusuna bağlı olarak öğrenci teorik ve/veya pratik çalışmalar yürütür, okuma ve araştırmalar gerçekleştirir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Any basic guide to the use of SPSS statistical software Clark, V.P. & Creswell, J. W. (2009). Understanding Research: A Consumer’s Guide (10thedition). Upper Saddle River, NJ: Pearson. Creswell, J. W. (2008) Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research (Third Edition) Upper Saddle River, NJ: Pearson/Merrill Prentice Hall. McMillan, J. H. & Schumacher, S. (2006). Research in Education: Evidence-Based Inquiry, 6th Edition. Boston: Pearson Allyn and Bacon. Tashakoori, A. & Tedley, C. (2003). Handbook of Mixed Methods in Social and Behavioral Research. Thousand Oaks, CA: Sage Glesne, C. (2011). Becoming Qualitative Researchers: An Introduction, (4th Edition). Boston, MA: Pearson Press American Psychological Association (APA). (2010). Publication Manual of the American Psychological Association. (6th Ed.). Washington, DC: American Psychological Association.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenci alanla ilgili literatür tarar.
  2. Öğrenci bilimsel araştırma yöntemlerini uygular.
  3. Öğrenci bilimsel bir araştırma yapar.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Tez Çalışması
2Tez Çalışması
3Tez Çalışması
4Tez Çalışması
5Tez Çalışması
6Tez Çalışması
7Tez Çalışması
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Tez Çalışması
10Tez Çalışması
11Tez Çalışması
12Tez Çalışması
13Tez Çalışması
14Tez Çalışması
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri1100
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar
Final
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama436
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması3020
Derse Özgü Staj
Ödev144
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer144
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok