Dersin Amacı | Dersin bu birincil odak noktası dikkate alındığında, kampsanlı temamız demokrasi ve çokkültürlülüktür. Bunun içerisinde, birbiri ile ilişki içerisinde olan eğilimlerin (öğrenme aşkı, güçlü bilgi birikimi ve yansıtıcı uygulama) öğretme yaklaşımımızı nasıl şekillerindirebildiğini sorgulayacağız. Demokrasi ve çokkültürlülüğün kapsamlı teması yolculuğumuzun rehber itkisi ve arzulanan son durağıdır. Kültürlerin ve deneyimlerin zengin ve çeşitli bir karşımını yansıtan, çoğulcu bir toplumda yaşıyoruz. Dolayısıyla, okullar tüm öğrencilere sosyal, politik ve ekonomik gücün biçimlerine erişim sunan öğrenme olanakları sağlamalıdır. Öğretmenler, kökleri sosyal adalet ve toplumda olan ortamlar yaratabilmelidirler. Düşünce ve inanç çeşitliliğine saygı göstermeli ve tüm beceri düzeyinden, ekonomik seviyelerden ve kültürel altyapılardan öğrenicilere değer vermelidirler. |
Dersin İçeriği | Küreselleşmenin bir sonucu olarak tüm gezegende artan insan akışı okullara ve eğitmenlere yeni zorluklar çıkartmaktadır. Eğitimin her düzeyinde derslikler giderek çeşitli öğrencilerle doldurulmaktadır. Bu demografik gerçeklikler, küresel dünyada giderek karmaşıklaşan teorik ve pratik öğretme yaklaşımlarının oluşturulmasını gerektirmektedir. Dersimizin amacı küreselleşme, vatandaşlık ve demokrasi üzerine dönen uluslararası tartışmaların öğretilerini tüm öğrenciler için başarıyı teşvik etmeyi hedefleyen öğretme yaklaşımlarına dönüştürmektir. Belirli bir konu üzerine uzmanlaşmanın yanı sıra tüm eğitimciler için en büyük zorluklardan biri de eğitimin öğrencilerin sosyokültürel kimliklerini şekillendirmedeki ve onları demokratik toplumlara katılmaya hazırlamadaki rolünün ayırtına varmak ve buna dikkat etmektir. Bu derste, çokkültürlü eğitim ve küresel vatandaşlık alanlarındaki araştırmaları bilgileri eleştirel bir şekilde sorgulayacak ve kendi dersliklerimiz ve pratiklerimizle (bugünkü ya da gelecekteki) olan ilişkilerini saptayacağız. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Banks, James A. (2008). An Introduction to Multicultural Education. Pearson Publication. ISBN-13:978020551885-2
- Banks, James A. (2007). Diversity and Citizenship Education: Global Perspectives. [Çeşitlilik ve Vatandaşlık Eğitimi: Küresel Perspektifler] John Wiley & Sons; ISBN: 0787987654.
- Gay, Geneva, Culturally Responsive Teaching: Theory, Research, and Practice, 2000; [Kültürel Duyarlı Öğretmenlik: Teori, Araştırma ve Pratik] Teachers
College Press; ISBN: 0807739545.
- Eldering, Lotty (2009). Multiculturalism and Multicultural Education in an International Perspective. [Uluslararası Bir Perspektifte Çokkültürlülük ve Çokkültürlü Eğitim] DOI: 10.1525/aeq.1996.27.3.04x0352n
|