Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Davul 4MTP211235220
ÖnkoşullarMTP2111 - Davul 3
YarıyılBahar
Dersin Diliİngilizce, Türkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Müzik Toplulukları Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimMüzik ve Sahne Sanatları Bölümü
Dersin KoordinatörüŞenol Küçükyıldırım
Dersi Veren(ler)Şenol Küçükyıldırım
Asistan(lar)ı
Dersin Amacı•Ritmik kulak eğitimi konusundaki yaklaşımlar ve uygulamalar.
Dersin İçeriği•Ritmik kulak eğitimi Ritmik kulak eğitimi, Müziğe yaklaşım, Müziği duymak. Müziğin dinlenmesi, analizi ve tasviri gibi konuları anlamak.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • • Bona. • The Art of Modern Jazz Drumming by Jack de Johnette and Charlie Perry • Garry Chaffy • Real Book. • Omni Book by Charly Parker
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Davul setinde karışık ritimleri okuma ve çalma konularına ilişkin bilgiye, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlama becerisine sahip olurlar.
  2. Davul setinde okuma ve çalma alanına ilişkin 'Karışık ritim' yöntem ve teknikleri kullanarak alana özgü kuramsal, tarihsel, estetik ve teknik bilgiye sahip olurlar.
  3. Davul setinde ve çalma alanının (Karışık ve çoklu ritim) ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar
  4. Davul setinde ve çalma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler.
  5. Davul seti ile ilgili (Karışık ve çoklu ritime) özgün yapıtları anlar, sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını sorgulayabilirler.
  6. Davul seti ile ilgili İngilizce kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler.
  7. Müzik alanı konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler.
  8. Davul seti okuma ve çalmanın temel kavramlarını, ve 21.yy ‘ın çağdaş Davul seti çalma yönelimlerini yetkin bir şekilde özümseyebilir ve yaratıcı ürünler olarak ortaya koyabilirler.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5DÖÇ-6DÖÇ-7DÖÇ-8
PÇ-1--------
PÇ-2--------
PÇ-3--------
PÇ-4--------
PÇ-5--------
PÇ-6--------
PÇ-7--------
PÇ-8--------
PÇ-9--------
PÇ-10--------

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Karışık metreleri duyma yetisini gelistirmek.NA
2Karışık metreleri duyma yetisini gelistirmek ve yazmak.NA
3Karışık ritimler.NA
4Karışık ritimler.NA
5Karışık ritimler.NA
6Karışık ritimler.NA
7Karışık ritimler.NA
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Çoklu Ritimler.NA
10Çoklu Ritimler.NA
11Çoklu Ritimler.NA
12Ara Sınav 2 / Çoklu Ritimler.NA
13poly zil teknigi ve uygulamalar.NA
14poly zil teknigi ve uygulamalar.NA
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım1220
Laboratuar00
Uygulama00
Arazi Çalışması00
Derse Özgü Staj00
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği00
Ödev00
Sunum/Jüri00
Projeler00
Seminer/Workshop00
Ara Sınavlar240
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar00
Uygulama132
Arazi Çalışması00
Sınıf Dışı Ders Çalışması135
Derse Özgü Staj00
Ödev00
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği00
Projeler00
Sunum / Seminer00
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)210
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok