Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Özel Eğitim ve KaynaştırmaSNF402023200
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSınıf Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıSınıf öğretmeni adaylarına kaynaştırma eğitiminin temel ilkeleri hakkında bilgi vererek, kaynaştırmaya ihtiyaç duyan çocukların tanısı, bu çocukların özellikleri ve kaynaştırma öğrencilerinin normal sınıflara uyum sağlamaları için programlarının içeriği ve işlevleri hakkında öğretmen adaylarının yeterliliklerini geliştirmektir.
Dersin İçeriğiÖzel eğitimle ilgili temel kavramlar; özel eğitimin ilkeleri ve tarihsel gelişimi; özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeler; özel eğitimde tanı ve değerlendirme; öğretimin bireyselleştirilmesi; kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri; ailenin eğitime katılımı ve aileyle işbirliği; farklı yetersizlik ve yetenek gruplarının özellikleri; farklı gruplara yönelik eğitim yaklaşımları ve öğretim stratejileri; sınıf yönetiminde etkili stratejiler ve davranış yönetimi.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Sucuoğlu,B.2006;İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları,Morpa Yayınları,İstanbul Akçamete,G.2009;Genel Eğitim Okullarında özel gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim,Kök Yayıncılık
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, kaynaştırma eğitimini tanımlayabileceklerdir
  2. Öğrenciler, kaynaştırmanın gerekliğini açıklayabileceklerdir
  3. Öğrenciler, kaynaştırma öğrencilerinin özelliklerini tanımlayabileceklerdir
  4. Öğrenciler, kaynaştırma öğretim programlarını inceleyerek, içeriğini kavrayabileceklerdir
  5. Öğrenciler, kaynaştırma eğitiminde velinin rolü hakkında bilgi edinecektir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Temel kavramlar, tarihçe ve ilkeler.İlgili kaynak
2Kaynaştırma destek özel eğitim hizmetleri.İlgili kaynak
3Kaynaştırma eğitiminde karşılaşılacak güçlükler.İlgili kaynak
4Özel gereksinimli olduğu düşünülen çocuğun değerlendirilmesi.İlgili kaynak
5Bireyselleştirilmiş eğitim programlarına temeller hazırlama.İlgili kaynak
6Öğrencinin eğitsel performansının belirlenmesi.İlgili kaynak
7Bireysel performansa dayalı olarak amaçlara karar verme.İlgili kaynak
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Tüm hizmet planının oluşturulması.İlgili kaynak
10Öğretim uyarlamaları.İlgili kaynak
11Sınıfta davranış kontrolü.İlgili kaynak
12Ara sınav 2İlgili kaynak
13Sosyal kabulün artırılmasına etki eden faktörler ve sosyal kabulün artırılması.İlgili kaynak
14Kaynaştırma uygulamalarında başarının değerlendirilmesi.İlgili kaynak
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği220
Ödev
Sunum/Jüri110
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar230
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği26
Projeler
Sunum / Seminer110
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)210
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok