Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Erken Çocukluk EğitimiSNF305223200
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSınıf Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıSınıf Öğretmenliği adaylarına; ilköğretim matematik müfredatını tanıtmak, çağdaş öğrenme-öğretme yaklaşımlarını tanıtma, sınıf ortamlarında bu yaklaşımların uygulamalarını yaptırma.
Dersin İçeriğiErken çocukluk kavramı, Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk ve okul öncesi eğitim, okul öncesi eğitimin tanımı, ilkeleri, önemi ve yararları, okul öncesi eğitime temel olan görüşler ve okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi, dünyada ve Türkiye’de okul öncesi eğitimin bugünkü durumu, okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri, okul öncesi öğretmeninin özellikleri, okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri (anaokulu, kreş vb. ) , okul öncesi eğitim kurumunun fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri, okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemi.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Haktanir, G. (Ed.). 2007; Okulöncesi Eğitime Giris, Anı Yayıncılık, Ankara
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, erken çocukluğun kapsadığı dönemleri tanımlayabileceklerdir
  2. Öğrenciler, okul öncesi eğitimin amaçlarını ve temel ilkelerini açıklayabileceklerdir
  3. Öğrenciler, Türkiye'de okulöncesi eğitiminin durumunu gözden geçirebileceklerdir
  4. Öğrenciler, okul öncesi eğitim kurumlarını tanır yapısı ve işleyişi hakkında bilgi edinebileceklerdir
  5. Öğrenciler, okul öncesi dönemde aile katılımı çalışmaları için etkinlikler tasarlarlayabileceklerdir

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Ders içeriğinin ve kaynakların tanıtımıİlgili kaynak
2Erken Çocukluk Eğitimiİlgili kaynak
3Okulöncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleriİlgili kaynak
4Okulöncesi eğitimin temel ilkeleriİlgili kaynak
5Okulöncesi eğitime temel olan görüşlerİlgili kaynak
6Okulöncesi eğitimin Türkiye'deki tarihsel gelişimi ve bugünkü durumuİlgili kaynak
7Türkiye’de okul öncesi öğretmeni yetiştirmeİlgili kaynak
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Okulöncesi eğitim kurumlarının çeşitleri ve fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleriİlgili kaynak
10Okulöncesi öğretmeninin özellikleriİlgili kaynak
11Okulöncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemiİlgili kaynak
12Ara sınav 2İlgili kaynak
13Çeşitli ülkelerde okulöncesi eğitimin bugünkü durumuİlgili kaynak
14Çeşitli ülkelerde okulöncesi eğitimin bugünkü durumuİlgili kaynak
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev320
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar230
Final150
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati162
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev37
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)29
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)19
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok