Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Çoklu Ortam Tasarımı ve ÜretimiBTO211024200
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Dersin KoordinatörüSerhat B. Kert
Dersi Veren(ler)Serhat B. Kert
Asistan(lar)ıMeryem Köşkeroğlu Büyükimdat
Dersin AmacıDersin temel amacı; öğretmen adaylarının, eğitici yazılım geliştirmede kullanılabilecekleri çoklu ortam yazılımı kullanma becerilerinin geliştirilmesi.
Dersin İçeriğiÇoklu ortam uygulama geliştirme ortamları; ekran tasarımı ilkeleri; yazılımda canlandırma ve hareket; yazılımlara resim, film, animasyon vb. bileşenlerin ekleme; ses ve gerçek zamanlı filmleri ekleme; kullanıcı etkileşimi; geri bildirim teknikleri; çoklu ortam yazılımlarında kullanıcı dolaşımı; ekran tasarımı ve düzenleme; çoklu ortam uygulamaları geliştirme; çoklu ortam yazılımlarını paketleme ve yayınlama; çoklu ortam uygulamalarını değerlendirme.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Kert, S.B. ve Erkoç, M.F., Adobe Flash CS4, 2012, Pusula Yayıncılık, İstanbul
  • • Chun, R. (2018). Adobe Animate CC Classroom in a Book (2018 release) Adobe Press.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Çoklu ortam tasarım ilkelerini açıklar.
  2. Öğrenme ortamlarına yönelik etkili yazılım hazırlar.
  3. Eğitici çoklu ortam yazılımlarının tasarım ve geliştirme süreçlerini söyler.
  4. Sistematik ve işbirliğine dayalı yazılım geliştirir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Derse Giriş • Ders açıklamaları • İçerik • Haftalık program • Değerlendirme kriterleri • Önerilen kaynaklarBologna web sitesi aracılığıyla ders planına erişilmesi
2Çoklu ortam geliştirme ortamları ve tasarım ilkeleri.Çoklu ortam tasarım uygulamalarının neler olduğuna yönelik internet araştırması.
3Yazılımda canlandırma ve hareketOkuma: • Kert, S.B. ve Erkoç, M.F., Adobe Flash CS4, 2012, Pusula Yayıncılık, İstanbul
4Yazılımlara bileşen ( resim, film, animasyon vb. ), ses ve gerçek zamanlı filmleri ekleme.Okuma: • Kert, S.B. ve Erkoç, M.F., Adobe Flash CS4, 2012, Pusula Yayıncılık, İstanbul
5Kullanıcı etkileşimi, geri bildirim teknikleri.Okuma: • Chun, R. (2018). Adobe Animate CC Classroom in a Book (2018 release) Adobe Press.
6Çoklu ortam yazılımlarında kullanıcı dolaşımı.Okuma: • Chun, R. (2018). Adobe Animate CC Classroom in a Book (2018 release) Adobe Press.
7Script kullanımı ve olay yönetimi.Okuma: • Kert, S.B. ve Erkoç, M.F., Adobe Flash CS4, 2012, Pusula Yayıncılık, İstanbul
8Script kullanımı ve olay yönetimi.Okuma: • Chun, R. (2018). Adobe Animate CC Classroom in a Book (2018 release) Adobe Press.
9Ara Sınav 1
10Çoklu ortam yazılımlarını paketleme ve yayınlama;Okuma: • Chun, R. (2018). Adobe Animate CC Classroom in a Book (2018 release) Adobe Press.
11Çoklu ortam uygulamalarını değerlendirme.
12Proje çalışmalarıProje hazırlığının tamamlanması
13Proje çalışmalarıProje hazırlığının tamamlanması
14Proje çalışmalarıProje hazırlığının tamamlanması
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım135
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev45
Sunum/Jüri
Projeler120
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama00
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması00
Derse Özgü Staj
Ödev45
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler134
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok