Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Eğitimde Grafik ve Canlandırma BTO214134220
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Dersin KoordinatörüMurat Dağıtmaç
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu dersin amacı grafik, canlandırma ve animasyon konusunda kazanımlar sağlamaktır.
Dersin İçeriğiTasarım süreci ve ilkeleri; grafik tasarımının tarihçesi; grafik tasarımının uygulama alanları; grafik temel kavramları; görüntü formatları; grafik işleme programı genel özellikleri; araçlar paneli; vektör araçları; katmanlarla çalışma; metin işlemleri; gelişmiş teknikler ve filtreler; resimlerle web araçları hazırlamak; buton oluşturma; dilimler ve etkin bölgeler; optimizasyon ve web ortamına aktarma; gif animasyonlar oluşturma; maskeleme; açılır menüler oluşturma; animasyon temelleri; grafikler; metin işleme, semboller, animasyon oluşturma, ses ve video işlemleri; çoklu ortam işlemleri; gelişmiş etkileşim; eğitsel animasyon geliştirme ve kullanım ilkeleri; eğitim amaçlı animasyon geliştirme; animasyon programı kullanarak bir eğitim yazılımı geliştirme.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • R Karatas, S. (2003). Öğretim Amaçlı Web Sayfası Tasarımında Renk Kullanımı. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 139-148.
  • Ipek, İ. (2003). Bilgisayarlar, Görsel Tasarım ve Görsel Öğrenme Stratejileri. TOJET, 2(3).
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Bilgisayarda grafik tasarımının temellerini söyler.
  2. Temel tasarım işlemlerini uygular.
  3. Temel tasarım elemanlarını söyler.
  4. Eğitim amaçlı grafik tasarımları yapar.
  5. Canlandırmanın temellerini açıklar.
  6. Bir canlandırma programı kullanarak Eğitim amaçlı canlandırmalar yapar.
  7. Canlandırma programı ile diğer programları birlikte kullanır.
  8. Canlandırma programını kullanarak bir ünitelik bir ders yazlımı geliştirir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Giriş – Dersin Tanıtılması Tasarım Nedir? Grafik Tasarım, İletişim ve Grafik İletişim
2Grafik Tasarım Öğeleri: Çizgi, Ton ve Renk
3Renklerin Psikolojik Mesajları Renk ve Grafik Seçimi
4Temel Tasarım Prensipleri
5Grafik Tasarımında Planlama Tipografi
6Photoshop CS4’nin temelleri
7Photoshop CS4’nin temelleri
8Katmanlar ve Maskeleme
9Ara Sınav 1
10Temel Photoshop Uygulamaları
11Canlandırma ile etkileşim oluşturma
12Canlandırma ile programlama
13Proje: Afiş tasarımı sunumu
14Proje: Afiş tasarımı sunumu
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım135
Laboratuar
Uygulama15
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler140
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar210
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama132
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler115
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)210
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)125
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok