Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Dil Becerilerinin Öğretimi IIING320235220
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimYabancı Diller Eğitimi Bölümü
Dersin KoordinatörüHatice Gülru Yüksel
Dersi Veren(ler)Hatice Gülru Yüksel
Asistan(lar)ıEmrah Özcan
Dersin AmacıBu dersin amacı İngilizce öğretmen adaylarına, İngilizce öğrenenlerin dinleme,konuşma ve dilbilgisi becerilerini geliştirebilmeleri için gerekli olan yöntem ve tekniklerin kazandırılmasıdır
Dersin İçeriğiDİnleme, konuşma ve dilbilgisi öğretiminin farklı evreleri ve tekniklerinin detaylı incelenmesi; değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen grupları için dil farkındalığının ve öğretim becerilerinin geliştirilmesi; farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlama ilke ve teknikleri.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Harmer, J. (2003) The practice of English language teaching, Essex: Longman. Harmer, J. (2007). How to teach English. Pearson, Essex: Longman. Hedge, T. (2008) Teaching and learning in the language classroom. Oxford: Oxford University Press. Thornbury, S. (1999) How to teach grammar. Pearson, Essex: Longman.
  • Harmer, J. (2008) How to teach listening, Essex: Pearson Longman. Harmer, J. (2005) How to teach speaking, Essex: Longman.
  • Nation, I.S.P. and Newton, J. (2009) Teaching ESL/EFL Listening and Speaking. New York: Routledge.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler dinleme öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini tanımlayabileceklerdir.
  2. Öğrenciler farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlayabileceklerdir.
  3. Öğrenciler konuşma öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini tanımlayabileceklerdir.
  4. Öğrenciler dilbilgisi öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini tanımlayabileceklerdir.
  5. Öğrenciler yabancı dil öğrenenlerin dil farkındalığının nasıl arttırılacağını öğreneceklerdir.
  6. Öğrenciler değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen grupları için öğretim becerilerini geliştirebileceklerdir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Dilbilgisi Öğretimi Yaklaşımları. Dilbilgisi nedir?Okuma
2Kurallarla dilbilgisi öğretmek. Örneklerle dilbilgisi öğretmek. Metinlerle dilbilgisi öğretmekOkuma
3Dilbilgisi etkinlikleri. Dilbilgisi hatalarıyla baş etmek. Dilbilgisini diğer becerilerle birleştirmek Okuma
4Sunum: Dilbilgisi Öğretimi Mikro-öğretim Hazırlığı
5Sunum: Dilbilgisi Öğretimi Mikro-öğretim Hazırlığı
6Arasınav I Okuma
7 Dinleme ve Sesletim Dersinin Bölümleri-Başka bir dilde konuşmaya ve dinlemeye başlamakOkuma
8Dinleme, Dinleme Modelleri . Dikte ve diğer etkinliklerle dil odaklı öğrenme Mikro-öğretim Hazırlığı
9Sunum: Dinleme Öğretimi Mikro-öğretim Hazırlığı
10Sunum: Dinleme Öğretimi Mikro-öğretim Hazırlığı
11Arasınav II Okuma
12Ödev odaklı etkileşimle öğrenme. Resmi konuşma-günlük konuşma. Resmi konuşmanın öğretilmesi Okuma
13Akıcı konuşmanın geliştirilmesi. Akıcılığın doğası. Akıcılık ve Doğruluk. Akıcı ve doğru konuşma için etkinlikler düzenlenmesiOkuma
14Sunum: Konuşma öğretimi Mikro-öğretim Hazırlığı
15Sunum: Konuşma öğretimi Mikro-öğretim Hazırlığı
16Yılsonu sınavı Okuma

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım165
Laboratuar00
Uygulama00
Arazi Çalışması00
Derse Özgü Staj00
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği00
Ödev110
Sunum/Jüri320
Projeler00
Seminer/Workshop00
Ara Sınavlar125
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati164
Laboratuar0
Uygulama0
Arazi Çalışması0
Sınıf Dışı Ders Çalışması163
Derse Özgü Staj0
Ödev12
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği0
Projeler0
Sunum / Seminer37
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)12
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)12
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok