Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi 2ING332235300
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimYabancı Diller Eğitimi Bölümü
Dersin KoordinatörüBurcu ÜNAL
Dersi Veren(ler)Burcu ÜNAL
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu dersin amacı İngilizce öğretmen adaylarına, okuma ve yazma becerileri ile dil bilgisi öğretimi için gerekli olan yöntem ve tekniklerin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriğiOkuma, yazma ve dil bilgisi öğretiminin farklı evrelerinin ve tekniklerinin detaylı incelenmesi; değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen grupları için dil farkındalığının ve öğretim becerilerinin geliştirilmesi; farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlama ilke ve teknikleri.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Thornbury, S. (1999) How to teach grammar. Pearson, Essex: Longman.
  • Hudson, T. (2007). Teaching second language reading. Oxford: Oxford University Press. Nuttall, C. (2005). Teaching reading skills in a foreign language. Macmillan Education: Oxford.
  • Harmer, J. (2004) How to teach writing. Pearson, Essex: Longman
  • Stanley, G. (2013). Language learning with technology : Ideas for integrating technology in the language classroom. Cambridge: CUP.
  • Levy, M. / Murgatroy, N. (2009). Pair and group work: Multi level photocopiable activities for teenagers. Cambridge: CUP.
Opsiyonel Program BileşenleriMEB mesleki yeterlilikleri ile ilişkisi: A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. A2. Alan Eğitimi Bilgisi: Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. B1. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. B2. Öğrenme Ortamları Oluşturma: Bütün öğrencileri için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ile uygun öğretim materyalleri hazırlar. B3. Öğrenme ve Öğretme Sürecini Yönetme: Öğretme ve öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür. Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi: BİLGİ (Kuramsal-Olgusal): 2, 4, 5 BECERİLER (Bilişsel-Uygulamalı): 1,2,4,5 YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme): 1,2, 3 YETKİNLİKLER (Öğrenme Yetkinliği): 1,2, 4 YETKİNLİKLER (İletişim ve Sosyal Yetkinlik): 4, 7 YETKİNLİKLER (Alana Özgü Yetkinlik): 1

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler okuma öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini tanımlayabileceklerdir
  2. Öğrenciler yazma öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini tanımlayabileceklerdir.
  3. Öğrenciler dil bilgisi öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini belirleyebileceklerdir.
  4. Öğrenciler değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen gruplar için öğretim becerilerini geliştirebileceklerdir.
  5. Öğrenciler farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlayabileceklerdir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Dilbilgisi Öğretimi Yaklaşımları. Dilbilgisi nedir?Okuma
2Kurallarla dilbilgisi öğretmek. Örneklerle dilbilgisi öğretmek. Okuma
3Metinlerle dilbilgisi öğretmek. Dilbilgisi etkinlikleri.Okuma
4Dilbilgisi hatalarıyla baş etmek. Dilbilgisini diğer becerilerle birleştirmekOkuma
5Dilbilgisi dersi planlamasıDers planı hazırlığı
6Okuma nedir? Metin ve söylem. Okuma
7Sadece anlam için okuma.Okuma
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Okuma Dersi Planlaması Ders planı hazırlığı
10Teknolojiyi dil becerilerinin öğretimine nasıl entegre ederizOkuma
11Süreç olarak yazma. Yazılı metni betimleme.Okuma
12Dil sınıflarında yazma. Öğrenci metinlerine geri dönüt verme.Okuma
13Okuma ve Yazma birleşik dersi planlamasıDers planı hazırlığı
14Yazma dersi planlamasıDers planı hazırlığı
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım135
Laboratuar00
Uygulama00
Arazi Çalışması00
Derse Özgü Staj00
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği00
Ödev110
Sunum/Jüri320
Projeler00
Seminer/Workshop00
Ara Sınavlar125
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar0
Uygulama0
Arazi Çalışması0
Sınıf Dışı Ders Çalışması133
Derse Özgü Staj0
Ödev115
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği0
Projeler0
Sunum / Seminer46
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok