Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Oyunlarla Fen EğitimiFBO449225200
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimFen Bilgisi Eğitimi
Dersin KoordinatörüGülhan BAKIRDERE
Dersi Veren(ler)Gülhan BAKIRDERE
Asistan(lar)ıGülbin Özkan
Dersin AmacıOyun yoluyla öğrenmenin ilke ve teorilerini tanıtarak, oyun yoluyla fen eğitimi uygulama örnekleri sunarak kavratmaktır
Dersin İçeriğiFen eğitimde oyun, öğrenmenin önemi, Oyun ve öğrenmenin kuramsal benzerlikleri, Fen eğitiminde oyun yoluyla öğretim için gerekli koşullar, Oyunla öğretimin ilke ve yöntemleri, Oyun yoluyla öğretimde öğretmen ve çocukların rolü, Oyun yoluyla öğretimde tekrar ve çeşitlilik kavramları,Tekrar ve çeşitlilik kavramlarının oyun yoluyla fen eğitimine uygulanması örnekleri, Fen eğitiminde oyun etkinliklerinin nitel analizi, Uygulamalar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • İlköğretim Fen Bilgisi Laboratuar Etkinlikleri. Prof. Dr. Suzan Erbaş, Çocuklar İçin Fen Deneyleri jean Potter, palme yayıncılık. İlköğretimde Drama Oyunları İle Türkçe, Matematik, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Fen ve Teknoloji Derslerinin Öğretimi, Vicdan Nalbur Taşdemir, Kök yayınevi.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler oyun ve öğrenme konusundaki yeni yaklaşımlar hakkında bilgi kazanır.
  2. Öğrenciler oyun teorileri ve eğitim uygulamaları arasında bağ kurabilecekler.
  3. Oyun yoluyla fen kavramlarının gelişimi hakkında bilgi kazanır.
  4. Oyun yoluyla öğretim için gerekli koşullar hakında bilgi kazanır.
  5. Oyunla öğretimde öğretmen ve çocukların rolü hakkında bilgi kazanır

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Fen eğitimde oyun, öğrenmenin önemiİlgili Kaynaklar
2Oyun ve öğrenmenin kuramsal benzerlikleriİlgili Kaynaklar
3Fen eğitiminde oyun yoluyla öğretim için gerekli koşullarİlgili Kaynaklar
4Oyunla öğretimin ilke ve yöntemleriİlgili Kaynaklar
5Oyun yoluyla öğretimde öğretmen ve çocukların rolüİlgili Kaynaklar
6Oyun yoluyla öğretimde tekrar ve çeşitlilik kavramlarıİlgili Kaynaklar
7Tekrar ve çeşitlilik kavramlarının oyun yoluyla fen eğitimine uygulanması örnekleriİlgili kaynaklar
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Tekrar ve çeşitlilik kavramlarının oyun yoluyla fen eğitimine uygulanması örnekleriİlgili Kaynaklar
10Tekrar ve çeşitlilik kavramlarının oyun yoluyla fen eğitimine uygulanması örnekleriİlgili Kaynaklar
11Fen eğitiminde oyun etkinliklerinin nitel analizilgili kaynaklar
12Fen eğitiminde oyun etkinliklerinin nitel analiziİlgili Kaynaklar
13II. Arasınav/Sunumlarİlgili Kaynaklar
14Sunumlarİlgili Kaynaklar
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri120
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar240
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması134
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer112
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)218
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok