Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Fen Eğitiminde Kaynak AnaliziFBO511237.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı
Seçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı (İngilizce)
Seçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
Seçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Doktora Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimFen Bilgisi Eğitimi
Dersin KoordinatörüMustafa Arslan
Dersi Veren(ler)Mustafa Arslan
Asistan(lar)ıGülbin Özkan
Dersin AmacıDersin amacını katılımcılara ilköğretim fen ve teknoloji derslerinde kullanılabilecek kaynakların eleştirel bir bakış açısıyla, akademik ve teknik olarak incelenmesinin öğretilmesidir.
Dersin İçeriğiBu derste ilköğretim fen ve teknoloji derslerinde kullanılabilecek kaynakların eleştirel bir bakış açısıyla, akademik ve teknik olarak nasıl incelenmesi gerektiği vurgulanmaktadır.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Demirel, Ö. (2005). Konu alanı ders kitabı incelemesi. PegemA, Ankara Demirel, Ö., Kıroğlu, K. (editör) (2006). Konu alanı ders kitabı incelemesi. pegemA, Ankara
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler fen ve teknoloji öğretiminde farklı kaynakları bir arada kullanabilme kabiliyeti kazanır.
  2. Kullanılacak kaynakları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme kabiliyeti kazanır.
  3. Kaynaklardan yeni fikir üretebilme kabiliyeti kazanır.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3
PÇ-1---
PÇ-2---
PÇ-3---
PÇ-4---
PÇ-5---
PÇ-6---
PÇ-7---
PÇ-8---
PÇ-9---
PÇ-10---
PÇ-11---
PÇ-12---
PÇ-13---

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Fen ve teknoloji öğretiminde kullanılan kaynaklar; kitap, dergi ve yardımcı materyallerİlgili Kaynaklar
2MEB onaylı esas ve yardımcı ders kitaplarına genel bir bakışİlgili Kaynaklar
3Ders kitaplarında bulunması gereken teknik özelliklerİlgili Kaynaklar
4Ders kitaplarında bulunması gereken akademik özelliklerİlgili Kaynaklar
5Ders kitaplarının pedagojik özellikleriİlgili Kaynaklar
6Ders kitabı inceleme kılavuzu oluşturmaİlgili Kaynaklar
7Ders kitabı inceleme kılavuzu oluşturmaİlgili Kaynaklar
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Araştırma makaleleri incelemesiİlgili Kaynaklar
10Ders kitabı inceleme kılavuzunu kullanarak 4. Ve 5. Sınıf kitaplarını değerlendirme uygulamasıİlgili Kaynaklar
11Ders kitabı inceleme kılavuzunu kullanarak 6.,7.ve 8. Sınıf kitaplarını değerlendirme uygulamasıİlgili Kaynaklar
12Ders kitabı inceleme kılavuzunu kullanarak 6.,7.ve 8. Sınıf kitaplarını değerlendirme uygulamasıİlgili Kaynaklar
13Ders kitabı inceleme kılavuzunu kullanarak 6.,7.ve 8. Sınıf kitaplarını değerlendirme uygulamasıİlgili Kaynaklar
14Değerlendirmelerin iyi bir kaynak kitapta bulunması gereken özelliklere göre raporlanmasıİlgili Kaynaklar
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev130
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması1610
Derse Özgü Staj
Ödev110
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği12
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)13
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok