Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Fen Öğretiminde Güncel YönelimlerFBO511537.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı
Seçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı (İngilizce)
Seçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
Seçmeli @ Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi ABD Fen Bilgisi Eğitimi Doktora Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimFen Bilgisi Eğitimi
Dersin KoordinatörüÜnsal UMDU TOPSAKAL
Dersi Veren(ler)Ünsal UMDU TOPSAKAL
Asistan(lar)ıGülbin Özkan
Dersin AmacıDersin amacı fen eğitimiyle ilgili güncel çalışmaları takip etmek.
Dersin İçeriğiFen eğitiminde güncel yönelimler, fen eğitiminde karşılaşılan en temel sorunlar ve bu sorunlara yönelik çözümler, fen eğitimi üzerine yurt içi ve yırt dışı araştırmaların incelenmesi.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Ders içeriği gereği kaynak olarak kullanılacak süreli yayınlar: Science education Research in science education Electronic journal of science education International journal of science education Journal of science teacher education Türk Fen Eğitimi Dergisi Kuram Ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi Çeşitli Eğitim Fakültesi Dergileri
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler fen eğitimiyle ilgili güncel yönelimler hakkında bilgi kazanır
  2. Öğrenciler fen eğitimiyle ilgili güncel yönelimleri özümser
  3. Öğrenciler yeni yöntemleri geliştirmeye dönük etkinlikler tasarlar

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3
PÇ-1---
PÇ-2---
PÇ-3---
PÇ-4---
PÇ-5---
PÇ-6---
PÇ-7---
PÇ-8---
PÇ-9---
PÇ-10---
PÇ-11---
PÇ-12---
PÇ-13---
PÇ-14---
PÇ-15---
PÇ-16---

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Fen eğitimi araştırmalarında değişen paradigmalar İlgili Kaynaklar
2Fen eğitimi araştırmalarında değişen paradigmalar İlgili Kaynaklar
3Fen eğitimi ilgili araştırmalarının genel bir değerlendirmesi İlgili Kaynaklar
4Fen eğitimi ile ilgili yurt içindeki dergilerin tantımı İlgili Kaynaklar
5Fen eğitimi ile ilgili yurt dışındaki dergilerin tantımı İlgili Kaynaklar
6Fen eğitimi ile ilgili seçilen dergilerin son 5 yılında yapılmış çalışmaların içerik yönünden değerlendirilmesi İlgili Kaynaklar
7Ödev teslimi İlgili Kaynaklar
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Fen eğitimi ile ilgili seçilen dergilerin son 5 yılında yapılmış çalışmaların içerik yönünden değerlendirilmesi İlgili Kaynaklar
10Fen eğitimi ile ilgili seçilen dergilerin son 5 yılında yapılmış çalışmaların içerik yönünden değerlendirilmesi İlgili Kaynaklar
11Fen eğitimi ile ilgili seçilen dergilerin son 5 yılında yapılmış çalışmaların yöntem yönünden değerlendirilmesi İlgili Kaynaklar
12Fen eğitimi ile ilgili seçilen dergilerin son 5 yılında yapılmış çalışmaların yöntem yönünden değerlendirilmesi İlgili Kaynaklar
13Fen eğitimi ile ilgili seçilen dergilerin son 5 yılında yapılmış çalışmaların yöntem yönünden değerlendirilmesi İlgili Kaynaklar
14Fen eğitimi ile ilgili seçilen dergilerin son 5 yılında yapılmış çalışmaların yöntem yönünden değerlendirilmesi İlgili Kaynaklar
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği00
Ödev130
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati143
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması1610
Derse Özgü Staj
Ödev15
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği13
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)13
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok