Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Öğretim TasarımıBTO510937.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ BÖTE ABD Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Yüksek Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Dersin KoordinatörüSerhat B. Kert
Dersi Veren(ler)Serhat B. Kert
Asistan(lar)ıTuba Uğraş
Dersin AmacıBu dersin sonunda öğrenciler, ihtiyaç analizi ile belirlenen bilgi ve beceri eksikliklerini, etkili ve verimli bir şekilde gidermek için, bir öğretim tasarımı modeli kullanarak ders/kurs planlayabilecektir. Aynı zamanda öğrenciler öğretim tasarımı sürecini yönetebilecektir
Dersin İçeriğiÖğretim tasarımına giriş; İhtiyaç ve kişi analizi; Görev ve bağlamsal analiz; Öğretim hedefleri; İçerik sıralama ve öğretim stratejilerini belirleme; Mesaj ve materyal tasarımı; Öğretim tasarımı sürecinde değerlendirme; Öğrenmenin teorik temelleri; Öğretimin uygulanması; Proje Yönetimine Genel Bir bakış; Projeye Hazırlık: Proje kapsamı ve İçeriği; Proje planı hazırlama; Taslak öğretim materyallerinin üretimi ve test edilmesi; Asıl öğretim materyallerinin üretimi, çoğaltılması ve dağıtılması; Projenin değerlendirilmesi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Morrison, G. R., Ross, S. M., Kemp, J. E., & Kalman, H. K. (2007). Designing effective instruction. (5th Ed). Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğretim tasarımı ile ilgili temel kavramları ve sürecinin temel aşamalarını açıklar.
  2. Analiz, tasarım, geliştirme, uygulama ve değerlendirme aşamaları kapsamına giren konuları açıklar.
  3. Farklı öğretim tasarım modellerini açıklar.
  4. Eğitim-öğretim ortamını öğretim tasarımı ilkeleri açısından analiz eder.
  5. Belirlenen performans problemlerine alternatif çözüm yolları üretir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Öğretim tasarımına girişKitaptaki ilgili bölümleri okuma
2İhtiyaç ve kişi analiziKitaptaki ilgili bölümleri okuma
3Görev ve bağlamsal analizKitaptaki ilgili bölümleri okuma
4Öğretim hedefleriKitaptaki ilgili bölümleri okuma
5İçerik sıralama ve öğretim stratejilerini belirlemeKitaptaki ilgili bölümleri okuma
6Mesaj ve materyal tasarımıKitaptaki ilgili bölümleri okuma
7Öğretim tasarımı sürecinde değerlendirmeKitaptaki ilgili bölümleri okuma
8Öğrenmenin teorik temelleri; Öğretimin uygulanmasıKitaptaki ilgili bölümleri okuma
9Vize sınavıNA
10Proje Yönetimine Genel Bir bakışKitaptaki ilgili bölümleri okuma
11Projeye HazırlıkKitaptaki ilgili bölümleri okuma
12Proje kapsamı ve İçeriğiKitaptaki ilgili bölümleri okuma
13Proje planı hazırlamaKitaptaki ilgili bölümleri okuma
14Taslak öğretim materyallerinin üretimi ve test edilmesiKitaptaki ilgili bölümleri okuma
15Asıl öğretim materyallerinin üretimi, çoğaltılması ve dağıtılmasıKitaptaki ilgili bölümleri okuma
16Projenin değerlendirilmesiKitaptaki ilgili bölümleri okuma

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev220
Sunum/Jüri
Projeler120
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar120
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması145
Derse Özgü Staj
Ödev210
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler120
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)140
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok