Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere erken yaşta dil öğrenenlere İngilizce öğretebilmek için gereksinim duyulan kuram ve uygulamaları tanıtmak ve öğrencilere çocuklara İngilizce öğretimi konusunda klinik deneyim kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Erken yaş dil öğrenenleri (5-12 yaş) ile diğer yaşlardaki öğrenenler arasındaki farklar (dil yapısı, becerileri ve alt becerilerinin öğrenimi açısından) ve erken yaş öğrenenleri hakkında yanlış bilinenler; erken yaş öğrenenlerinin öğrenme biçemleri (görsel, işitsel ve duyuşsal) ve stratejileri (örn.: üstbiliş, biliş, sosyoduyuşsal); kelime, dil becerisi, dil yapısı öğretimi için aktiviteler (örn.: yapboz, hikâye, oyun ve benzetim), görsel-işitsel araçlar (örn.: resim, gerçek nesneler, karikatür, kukla ve şarkılar) geliştirilmesi; öğrenenlerin dil seviyelerine ve bilişsel, duyuşsal gelişimlerine uygun öğretim noktalarının seçimi, sıralaması, materyal uyarlaması ve değerlendirmesi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Cameron, Lynne. (2001). Teaching Languages to Young Learners, Cambridge University Press.
- Brewster, Jean, et al. The Primary English Teacher’s Guide, Penguin English Guides, 2004.
- Gürsoy, E. (Ed.). (2015). Teaching English to Young Learners, Egiten Kitap.
- Haznedar, B., & Uysal H. (Eds.) (2020). Handbook for Teaching Foreign Languages to Young Learners in Primary Schools (4th ed.). Ankara: Anı yay.
- Brumfit, C., Moon, J., & Tongue, R. (Eds.). (1991). Teaching English to children: From practice to principle. London: Collins ELT.
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | MEB mesleki yeterlilikleri ile ilişkisi:
A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir.
A2. Alan Eğitimi Bilgisi: Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir.
B1. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar.
B2. Öğrenme Ortamları Oluşturma: Bütün öğrencileri için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ile uygun öğretim materyalleri hazırlar.
B3. Öğrenme ve Öğretme Sürecini Yönetme: Öğretme ve öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür.
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi:
BİLGİ (Kuramsal-Olgusal): 1,4, 5
BECERİLER (Bilişsel-Uygulamalı): 1,2,4,5
YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme): 1,3
YETKİNLİKLER (Öğrenme Yetkinliği): 1,4
YETKİNLİKLER (İletişim ve Sosyal Yetkinlik): 7
YETKİNLİKLER (Alana Özgü Yetkinlik): 7
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu derste düz anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma, örnek olay, mikro öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır.
Ölçme ve değerlendirme: Başarı değerlendirmesi ara ödevler, mikro öğretim, ara sınav ve final sınavı yoluyla yapılmaktadır. |