Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Mekansal Veri Entegrasyonuna GirişHRT481135300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Harita Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce)
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimHarita Mühendisliği Bölümü
Dersin KoordinatörüMÜSLÜM HACAR
Dersi Veren(ler)MÜSLÜM HACAR
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıDersin amacı, coğrafi veri entegrasyonunun kavramsal modelinin, bileşenlerin, veri dönüşüm ve aktarım yapılarının, problemlerinin ve bunlara yönelik geliştirilen yöntemlerin aktarılmasıdır.
Dersin İçeriğiCoğrafi veri entegrasyonunun kavramsal modeli, bileşenleri, veri dönüşüm ve aktarım yöntemleri, entegrasyon problemleri, problemlere yönelik geliştirilen yaklaşımlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Hacar, M. (2015). Mekânsal veri altyapılarında geometrik entegrasyon. Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.
  • Hacar, M. (2019). Yol ağlarının geometrik entegrasyonu için nesne eşleme yöntemlerinin geliştirilmesi. Doktora Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.
  • Hausdorff, F. (1918). Dimension und äußeres Maß. Mathematische Annalen, 79(1-2), 157-179.
  • Marshall, S. (2005). Streets and Patterns. Routledge: Londra, Birleşik Krallık.
  • Saalfeld, A. (1985). A fast rubber-sheeting transformation using simplicial coordinates. The American Cartographer, 12(2), 169-173.
  • Saalfeld, A. (1988). Conflation automated map compilation. International Journal of Geographical Information System, 2(3), 217-228.
  • Zhang, M., & Meng, L. (2007). An iterative road-matching approach for the integration of postal data. Computers, Environment and Urban Systems, 31(5), 597-615.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenci, farklı kaynak tarafından üretilmiş mekansal verileri birlikte kullanabileceği süreçleri ve koşulları öğrenir (PÇ 9.2).
  2. Öğrenci, geometrisi örtüşmeyen nesneleri hizalayabileceği dönüşüm yöntemlerini öğrenir (PÇ 2.1).
  3. Öğrenci, nesne eşleme problemine özgü geometrik benzerlik ölçülerini seçme bilgisi kazanır (PÇ 3.1).
  4. Öğrenci, nesne eşleme yaklaşımlarını kullanma bilgi ve becerisini kazanır (PÇ 3.1).
  5. Öğrenci, harita bütünleştirme süreçlerini yönetme becerisi kazanır (PÇ 3.1).

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-1-----
PÇ-2-----
PÇ-3-----
PÇ-4-4---
PÇ-5-----
PÇ-6--444
PÇ-7-----
PÇ-8-----
PÇ-9-----
PÇ-10-----
PÇ-11-----
PÇ-12-----
PÇ-13-----
PÇ-14-----
PÇ-15-----
PÇ-16-----
PÇ-17-----
PÇ-18-----
PÇ-19-----
PÇ-20-----
PÇ-21-----
PÇ-22-----
PÇ-23-----
PÇ-24-----
PÇ-255----
PÇ-26-----
PÇ-27-----
PÇ-28-----
PÇ-29-----
PÇ-30-----

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Giriş
2Coğrafi veri entegrasyonunun gelişimi ve temel tanımlar
3Coğrafi veri entegrasyonunun kavramsal modeli
4Standartlar, veri uyumluluğu ve dönüşümü
5Semantik ve sentaktik entegrasyon
6Geometrik entegrasyon: Yatay
7Geometrik entegrasyon: Dikey
8Ara Sınav 1
9Coğrafi veri entegrasyonu problemleri
10Coğrafi veri entegrasyonu problemleri
11Teknolojik gelişimler, yararlı araçlar
12Teknolojik gelişimler, yararlı araçlar
13Ödev sunumları
14Ödev sunumları
15
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev120
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop110
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati143
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması144
Derse Özgü Staj
Ödev110
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer15
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok