Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Kültür Ve Dil | TRO1041 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Türkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Muhammed Eyyüp Sallabaş |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı dil kavramını kültür açısından değerlendirmek, iki kavramın birbiriyle olan ilişkilerini detaylı bir şekilde anlatmaktır. Dil ve kültür arasındaki çift yönlü ilişkinin toplumsal temelleri hakkında bilgi vermek, bu ilişkinin edebiyat açısından sezdirimleri üzerine yeterli donanım sağlamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Kültür kavramı, toplumsal açıdan dil, Sapir ve Whorf Hipotezi, dil ve düşünce ilişkisi, Türk kültür tarihi, kültürsüz dil, dilsiz kültür konseptleri |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Kültürel bir obje olarak dili inceler.
- Dilsel bir obje olarak kültüre eleştirel bakış kazanır.
- Dilsel farklılaşmada kültürün izlerini detaylı bir şekilde incelemeyi öğrenir.
- Türk kültürü üzerindeki dilin etkisi konusunda tarihsel olarak yorum yapma yeteneği kazanır.
- Dil ve kültür etkileşimi konusunda kuramsal bilgileri gerçek veri üzerinde değerlendirme yeteneği elde eder.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | 1 | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | giriş, oryantasyon | - |
2 | kültürel bir obje olarak dil | ders notları |
3 | dilsel bir kavram olarak kültür | ders notları |
4 | dil ve kimlik | ders notları |
5 | tarihsel süreç içerisinde dil kültür ilişkisi | ders notları |
6 | Ara Sınav 1 | - |
7 | Sapir & Whorf hipotezi | ders notları |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Thomas S. Eliot ve İngiliz kültürü | ders notları-"Çorak Ülke" |
10 | Tennessee Williams ve Amerikan kültürü | ders notları-"Arzu Tramvayı" |
11 | Ömer Hayyam ve Fars kültürü | ders notları-"Rubailer" |
12 | Yunus Emre | ders notları-"Divan-ı Yunus" |
13 | Ziya Gökalp | ders notları-"Türkleşmek, İslamlaşmak, Muasırlaşmak" |
14 | Yahya Kemal | ders notları-"Kendi Gök Kubbemiz" |
15 | Sezai Karakoç | ders notları-"Edebiyat Yazıları" |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 10 | 40 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 10 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|