Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
İngilizce Öğretiminde Çağdaş Yaklaşımlar ING510037.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ Yabancı Diller Eğitimi ABD İngiliz Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimYabancı Diller Eğitimi Bölümü
Dersin KoordinatörüSuzan Kavanoz
Dersi Veren(ler)Suzan Kavanoz
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu ders yabancı dil öğretiminde mevcut eğilimleri sunmayı amaçlamaktadır. Konular ikinci dil edinim araştırmalarındaki ilerlemeyi özellikle yöntemler sonrası dönem olarak adlandırılan günümüz döneminde yabancı dil eğitimine farklı bakış açılarını yansıtacaktır.
Dersin İçeriğiİngilizce öğretirken kullanılan pedagojik beceriler, İngilizce derslerinde sınıfında pedagojik becerilerin etkililiğ, .Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemleri. Bilişsel Kuram, Öğrenci Özerkliği, Öğretmen Özerkliği,İngilizce öğretimi bağlamında empirizm ve teknoloji,İkinci Dil Edinimi,Dil Öğretiminde Son Yaklaşımlar, İletişimsel Yaklaşım Sonrası Süreç: Eklektik Bakış ,Türkiye’de eğitim dili olarak kullanılan İngilizcenin kapsamı,Türkiye'de yabancı dil öğretiminde karşılaşılan zorluklar, ELT alanındaki araştırmalar, potansiyel araştırma alanları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Stryker, S. B. and B. L. Leaver, eds., 1997. Content-Based Instruction in Foreign Language Education. Models and Methods. Washington, D.C.: Georgetown UP.
  • Swan, M., 2005. Legislation by hypothesis: The case of Task-Based Instruction. Applied Linguistics 26//3, 376-401.
  • Todd, R. W., 1999. Classroom Teaching Strategies. New York: Prentice Hall.
  • Wesche,, M.B., and P. Skehan, 2002. Communicative, Task-Based, and Content-Based Language Instruction. In: R. Kaplan, red., The Oxford Handbook of Applied Linguistics. Oxford: OUP, 207 - 229.
  • Willis, J., 1996. A Framework for Task-Based Learning. London: Longman.
  • Willis, J., 2004. Perspectives on Task-Based Instruction: Understanding Our Practices, Acknowledging Different Practitioners. In: Stryker i Leaver, eds, 3 - 46.
  • Sinclair, B., I. McGrath, and T. Lamb, eds., 2000. Learner Autonomy, Teacher Autonomy: Future Directions. London: Longman.
  • Dakowska, M., 2003. Current Controversies in Foreign Language Didactics. Warszawa: Wydawnictwa UW
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Pedagojiyi tanımlar.
  2. Pedagojik becerilerin etkililik kriterlerini açıklar.
  3. İngilizce öğretiminde kullanılan yaklaşım ve yöntemleri karşılaştırır.
  4. Öğrenci özerkliğini yaklaşım ve yöntemlerle ilişkilendirir.
  5. Eklektik bir yaklaşım kullanarak ders planları hazırlar.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Yabancı dil öğretiminde kullanılan kavramlar
2Pedagoji nedir? İngilizce öğretirken kullanılan pedagojik beceriler. İngilizce derslerinde sınıfında pedagojik becerilerin etkililiği
3Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerine genel bir bakış.; i.e.dilbilgisi-çeviri, işitsel-dilsel, doğrudan yöntem, iletişimsel ve doğal yaklaşımlar
4Bilişsel Kuram, Öğrenci Özerkliği, Öğretmen Özerkliği
5İngilizce öğretimi bağlamında empirizm ve teknoloji
6İkinci Dil Edinimi
7Dil Öğretiminde Son Yaklaşımlar
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9İletişimsel Dil Öğretimi
10İçerik Tabanlı Dil Öğretimi
11Görev Tabanlı Dil Öğretimi
12 İletişimsel Yaklaşım Sonrası Süreç: Eklektik Bakış
13Türkiye’de eğitim dili olarak kullanılan İngilizcenin kapsamı
14Türkiye'de yabancı dil öğretiminde karşılaşılan zorluklar, ELT alanındaki araştırmalar, potansiyel araştırma alanları
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev110
Sunum/Jüri110
Projeler120
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar120
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması134
Derse Özgü Staj
Ödev220
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler130
Sunum / Seminer115
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)130
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok