Dersin Amacı | Bu dersin amacı bağımlığı teorik bilgiler
kapsamında öğrenmek ve rehberlik ve psikolojik
danışma hizmetleriyle bağımlılığı önlemektir. |
Dersin İçeriği | Bağımlık, sınıflandırılması, bağımlılığın
nedenleri, sonuçları, bağımlılığı önleme |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Öztürk, O. ve Uluşahin, A. (2015). Ruh sağlığı
ve bozuklukları. Ankara: Nobel Tıp Kitapevleri
- Ercan, Y. H. (2013). Bağımlılık Tedavisinde
Egzersiz Terapisi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
- Tarhan, N. ve Nurmedov, S. (2011). Bağımlılık.
İstanbul: Timaş Yayınları.
- Köroğlu, E. (2011). Psikiyatri el kitabı. Ankara:
HYB Yayın.
- Ögel, K. (2014). Bağımlı Aileleri İçin Rehber
Kitap. İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Dersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı: Bu ders, aşağıdaki MEB Ölçme ve Değerlendirme Mesleki Beceri yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir.
• Çocuk ve insan haklarını gözetir.
• Öğrencilerin kişisel gelişimlerini ve geleceğini planlamada rehberlik yapar.
• İnsan ilişkilerinde empati ve hoşgörüyü esas alır.
• Her öğrenciye insan ve birey olarak değer verir.
• Türkiye Cumhuriyetinin Anayasasının içeriğini açıklar.
• Türkiye ve dünya gündemini takip eder.
TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel alanı Kuramsal ve Olgusal Bilgi altında yer alan
• Toplumun ve dünyanın gündeminde olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve bu gelişmeleri izler.
• Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
• Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
• Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
• Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır.
Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yılsonu sınavlarının yanı sıra dönem içindeki ödev, ders içi etkinliklere katılım dikkate alınmaktadır. Ödev olarak ders konularının uygulanmasına yönelik çalışmalar ödev olarak verilir. |