Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Sınıf İçi Öğrenmelerin DeğerlendirilmesiING213024200
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimYabancı Diller Eğitimi Bölümü
Dersin KoordinatörüBurcu ÜNAL
Dersi Veren(ler)Burcu ÜNAL
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu dersin amacı öğretmen adaylarına eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özelliklerini tanıtmak ve geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlarla öğrenciyi çoklu tanımaya yönelik değerlendirme yöntemlerine giriş yapmaktır.
Dersin İçeriğiEğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Bailey, K.M. (1998). Learning about language assessment: Dilemmas, decisions, and directions.London: Heinle & Heinle.
  • • Fulcher, G. & Davidson, F. (2007). Language testing and assessment. New York: Routledge.
  • • Poehner, M. E. (2008). Dynamic assessment: A Vygotskian approach to understanding and promoting L2 development. Berlin: Springer.
  • • Shohamy, E. & Hornberger, N. H. (2010). Language testing and assessment. New York : Springer.
  • •Weir, C. (1990). Communicative language testing. London: Prentice Hall.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler eğitimde kullanılan temel ölçme ve değerlendirme kavram, ilke ve kurgularını tanımlayabileceklerdir.
  2. Öğrenciler farklı ölçme araçlarını (yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi desenler vb.) geliştirebilecek ve değerlendirebileceklerdir.
  3. Öğrenciler dil ve yaş düzeyine uygun alternatif değerlendirme protokolleri oluşturabileceklerdir.
  4. Öğrenciler başarı değerlendirmede dikkat edilecek hususlarla değerlendirmeye katılacak noktaları ayırt edebileceklerdir.
  5. Öğrenciler test kurgulama aşamalarını, öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme adımlarını tanımlayabileceklerdir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Test geçerliliğine giriş. Sınıf içi DeğerlendirmeOkuma
2Test ayrıntıları ve desenleri. Test maddeleri. Test puanlama ve değerlendirme. Okuma
3Değerlendirmede adillik, etik ve eğitim.Okuma
4Performans testlerini puanlama ve değerlendirme.Okuma
5İletişimsel yeterliliği araştırmaOkuma
6Test maddeleri gerçekte neyi ölçer?Okuma
7Dinamik değerlendirmenin temelleri. Sosyokültürel teori. Proksimal gelişim bölgesiOkuma
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Ara sınav 1Okuma
10Okul sisteminde ölçme ve değerlendirmeOkuma
11Grup projesi: dil bilgisi, sözcük bilgisi, okuma ve dinleme testlerini değerlendirmeAraştırma Yapmak
12Grup projesi: konuşma becerisi testlerini değerlendirmeAraştırma Yapmak
13Grup projesi: mevcut okul test araçlarını değerlendirmeAraştırma Yapmak
14Grup projesi: alternatif test yöntemleri geliştirmeAraştırma Yapmak
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım135
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev420
Sunum/Jüri110
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar125
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması132
Derse Özgü Staj
Ödev48
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer15
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)114
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok