Dersin Amacı | Dersin temel amacı, iletişim süreci içinde sosyal becerinin önemini ortaya koyarak öğrencilere bireylerdeki sosyal becerilerin belirlenip eğitim programlarıyla geliştirilebileceğini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Sosyal beceriyle ilgili temel kavramlar
Sosyal Beceri Kuramları,
Duyguları düzenleme
İletişim becerileri
Utangaçlık
Atılganlık Eğitimi
Arkadaşlık ilişkileri
Öz Düzenleme Becerisi
Bilişsel Düzenleme
Sosyal Beceri Müdahale Programları
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Akkök, F. (1996). İlköğretimde Sosyal Becerilerin Geliştirilmesi:Öğretmen El Kitabı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. Bacanlı, H. (1999). Sosyal Beceri Eğitimi. Ankara: Nobel Yayınları
- McGinnis, E. (2016). Erken Çocukluk Döneminde Sosyal Beceri Öğretim Programı. Ankara: Nobel Yayınları
- Bacanlı, H. (2008). Sosyal Beceri Eğitimi. Ankara: Asal Yayınları
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Dersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı:
Bu ders, aşağıda bulunan MYK’ya göre Psikolojik Danışman yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir.
• Bireysel gelişime yönelik rehberlik uygulamaları gerçekleştirmek
• Mesleki gelişimi destekleyici uygulamaları gerçekleştirmek
Bu ders, aşağıda bulunan MYK’ya göre Okul Psikolojik Danışman yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir.
• Öğrencilerin akademik, kariyer ve kişisel-sosyal gereksinimlerini belirlemek
• Okul psikolojik danışmanlığı programı yıllık çalışma takvimi geliştirmek
• Grup etkinliklerinin yürütülmesinde liderlik yapmak
• Okul psikolojik danışmanlığı programının sonuçları ile ilgili bulgular elde etmek
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme teknikleri uygulanmaktadır.
Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yılsonu sınavlarının yanı sıra dönem içinde verilen ödev, ders içi etkinliklere katılım dikkate alınmaktadır. Ödev olarak, ders konularına yönelik çalışmalar ödev olarak verilir.
|