Dersin Amacı | Mezun olduktan sonra çalıştıkları pozisyonlarda çocuk ve ergenlerle psikolojik danışma konusunda işlevsel bir bilgi donanımı sağlar. |
Dersin İçeriği | Psikolojik danışmanın doğası, bireyle ve grupla psikolojik danışma, psikolojik danışma kuramları, çocuklarla ve ergenlerle gerçekleştirilecek psikolojik danışmada ilkeler, çocuklarla ve ergenlerle psikolojik danışmada gelişimsel süreç, çocuklarla ve ergenlerle psikolojik danışmanın özellikleri ,çocuklarla ve ergenlerde görülen psikolojik sorunlar, çocuklarla ve ergenlerde görülen psikolojik sorunlara müdahale, çocuklarla ve ergenlerle pozitif psikoloji temelli psikolojik danışma örnekleri, çocuklarla ve ergenlerle grupla psikolojik danışma örnekleri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Eryılmaz, A. (2016). Kuramdan uygulamaya bireyle psikolojik danışma. Ankara: Pegem.
- Yüksel-Şahin, F. (2015). Psikolojik danışmanlar için el kitabı. Ankara: Nobel Yayıncılık.
- Lowman, R. L. (1993). Counseling and psychotherapy of work dysfunctions. American Psychological Association.
- Carkhuff, R. R.,
- Gladding, S. T. (2012). Counseling: A comprehensive profession. Pearson Higher Ed.
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıda yer alan Mesleki Yeterlilik Kurumu “Psikolojik Danışman” ve “Okul Psikolojik Danışmanı” yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir:
• Bireyle psikolojik danışma yapmak
• Grupla psikolojik danışma yapmak
• Bireysel gelişime yönelik rehberlik uygulamaları gerçekleştirmek
• Mesleki gelişimi destekleyici uygulamaları gerçekleştirmek
• Uygun hizmete ve/veya uzmana yönlendirmek
• İzleme çalışmaları yapmak
• Verdiği hizmetleri izlemek
• Danışmanlık hizmet süreçlerini iyileştirmek
• Öğrencilerin akademik, kariyer ve kişisel-sosyal gereksinimlerini belirlemek
• Programın amaç ve vizyonunu belirlemek
• Okul psikolojik danışmanlığı programı yıllık çalışma takvimi geliştirmek
• Sınıf rehberliği programları geliştirmek
• Kariyer planlama ile ilgili portfolyo dosyası hazırlamak
• Öğrencinin gelişimine yönelik görüşmeler yapmak
• Öğrencilerin gelişimine yardım etmek için ilgili kişilerle görüşmek
• Kritik yaşam olayları yaşayan öğrencilere yardım etmek
• Kritik yaşam olayları yaşandığında okul ve topluma yönelik olarak alanında liderlik yapmak
• Öğrencileri ilgili kurumlara sevk etmek
• Konsültasyon/müşavirlik yapmak
• İlgililerle iş birliği yapmak
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap, örnek olay incelemesi yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır.
Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yılsonu sınavlarının yanı sıra dönem içindeki ödev, ders içi etkinliklere katılım dikkate alınmaktadır. Ödev olarak ders konularına yönelik çalışmalar ödev olarak verilir.
|