Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Sürdürülebilir Kalkınma ve EğitimEGT224024200
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı
Seçmeli @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı
Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı
Seçmeli @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı
Seçmeli @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı
Seçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı
Seçmeli @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı
Seçmeli @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı
Seçmeli @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)Aydın Balyer
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıSürdürülebilirlik kavramını ve kullanım alanlarını kavratmaktır.
Dersin İçeriğiSürdürülebilirlik kavramı ve kullanım alanları; sosyal bilimler ve fen bilimleri yönünden sürdürülebilirlik; toplumsal değişme bağlamında sürdürülebilirlik; eğitim ve sürdürülebilirlik; insanlığın geleceği ve sürdürülebilirlik; göç, yoksulluk ve eşitsizlik; sürdürülebilir çevre;ekoloji, küresel çevre sorunları ve sürdürülebilirlik; doğayla uyum içerinde sürdürülebilir toplum; nüfus, ekonomik sistem ve doğal çevre; teknolojik gelişmeler, tüketim alışkanlıkları ve çevre; sosyal sorumluluk çalışmaları, somut ve somut olmayan kültürel miras yönünden sürdürülebilirlik; insan-doğa ilişkilerinin sürdürülebilirlik ekseninde yeniden düşünülmesi.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Günkör, C. (2017). Eğitim ve kalkınma ilişkisinin incelenmesi. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 3(1), 14-32.
  • Karakütük, K. (2012). Eğitim Planlaması. Ankara: Elhan.
  • Hanusek, E. ve Woessmann, L. (2007). The role of education quality for economic growth. World Bank Policy Research Working Paper No. 4122.
  • Gürlük, S. (2010). Sürdürülebilir kalkınma gelişmekte olan ülkelerde uygulanabilir mi? Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 5(2), 85-99.
Opsiyonel Program BileşenleriBu ders, aşağıdaki MEB yeterlilikleri ile doğrudan ilişkilidir: Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler.

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenci, eğitimin ekonomik yönünü açıklar.
  2. Öğrenci, ekonomik kalkınma kavramını kavrar.
  3. Öğrenci, ekonomik kalkınma ve eğitim arasındaki ilişkiyi analiz eder.
  4. Öğrenci, eğitimin dışsallıklarını belirler.
  5. Öğrenci, toplumsal eşitsizlik ve eğitim arasındaki ilişkiyi analiz eder.
  6. Öğrenci, istihdam ile eğitim arasındaki ilişkiyi açıklar.
  7. Öğrenci, ekonomik kalkınmada kültürel mirasın aktarılmasının önemini kavrar.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5DÖÇ-6DÖÇ-7
PÇ-1-223-13
PÇ-23321121
PÇ-31232112
PÇ-423-1323
PÇ-53121311
PÇ-6-23233-
PÇ-71311113
PÇ-8--2-3-1
PÇ-91332-23
PÇ-10--3--3-

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Temel ekonomik kavramlarıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
2Eğitim ve ekonomi arasındaki ilişkiİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
3Kalkınma ve eğitim arasındaki ilişkiİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
4İnsan gücü planlamasıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
5Sürdürülebilirlik kavramıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
6Sürdürülebilir kalkınma ve eğitimİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
7Çevre eğitimi ve sürdürülebilir kalkınmaİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Beşeri sermaye ve eğitimİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
10Göç, eğitim ve kalkınmaİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
11Küreselleşme bağlamında eğitimİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
12Bilgi toplumunda eğitim ve öğretimİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
13Endüstri 4.0 ve gerektirdiği yeni eğitsel niteliklerİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
14Yaşamboyu öğrenme ve insan gücü planlamasıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri130
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması92
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer116
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok